تله کنیزی چیست؟ آیا حقیت دارد؟
پیوند: http://www.askdin.com/thread48600-2.html#post728875
سوال
آیا تله کینزی حقیقت دارد؟ یعنی در انسان توانایی های هست که با تمرین یا ریاضت به این توانایی ها می رسد؟
بر فرض صحت این قضیه آیا این امور جزو سحر محسوب می شود؟افراد و کتاب های مربوطه در این موضوع تا چه حد اعتبار دارد؟
پاسخ
تله کینزی یا توانایی حرکت دادن اجسام توسط انرژی روانی یکی دیگر از کارهای نه چندان شگفتی است که نفس انسانی قادر به انجام آن است.
این توانایی به هیچ وجه منشا سحر و جادو نداشته و بر توانایی حقیقی تمرکز شخص برای این کار استوار است.
امروزه می گویند: تئوری تله کینزی همان وجود میدانهای انرژی یا امواج انرژی روانی متراکم شده است که باعث حرکت اجسام می شود. اما دقیق تر آن است که بگوییم بر اساس آنچه در سلسله دروس معرفت نفس بیان داشتیم منشاء اصلی تله کینزی و توانایی های نسبی دیگری همچون هیپنوتیزم و تله پاتی، تجرد نفس است و تحلیل این مساله برای آنان که درصدد فهم حقایق نفس و معرفت بدان باشند نتایج بسیار ارزنده ای را به دنبال خواهد داشت.
تله کینزی مانند هیپنوتیزم و تله پاتی بر 3 فعل اصلی نفس انسانی استوار است که عبارتند از :1- تمرکز بسیار 2- استمرار 3- اعتقاد راسخ بر توانانی نفس برای به حرکت درآوردن اجسام با نیروی ذهن.
اگر سه فعل اصلی مذکور حاصل شود شخص بعد از چندی به راحتی قادر به تحرک اجسام از طریق تمرکز ذهنی خود خواهد بود و این نه تنها کار خارق العاده ای نیست بلکه برای آنان که در سودای طلب کمال حقیقی اند بازیچه ای در دست اطفال بیش نیست.
در سه اصلی که در خصوص تله کینزی مطرح شد شرطی مبنی بر عمل به شریعت مطهره و اهتمام بدان موجود نمی باشد و هرکسی که کافر به خدا و پیغمبر باشد نیز با رعایت سه اصل مذکور می تواند به این بازیچه دست یابد و شریعت مطهره الهی برای این کار تازمانی که منجر به فریب و آسیب دیگران نشود منع محکمی را در نظر نگرفته است.
اما برای آنان که می خواهند قدمی فراتر از دستورات فقهی بردارند و به کمالات حقیقی انسانی نائل شوند آداب بیشتری در میان است که از جمله آنها عدم صرف وقت در اموری است که باعث اشتغال ذهنی و تعلق مادی انسان می شود.
بدیهی است اشتغال و اهتمام به اموری چون تله کینزی مورد استقبال بسیاری از کمال نایافتگان عوام قرار گرفته و این کار معرکه ای برای صاحبان این بازیچه فراهم خواهد کرد. معرکه ای که تمامی همت و عمر آدمی را منصرف به کاری می کند که نه تنها کمال نیست بلکه مورد مذمت صاحبان کمال است.
عرفان حقیقیِ شریعت الهی با منع انجام چنین کارهایی راهی را به انسان طالب کمال پیشنهاد می کند که نتیجه ان به هزاران برابر شگفت تر از این دسته از امور است. در حقیقت اهتمام به انجام واجبات و ترک محرمات و اهتمام به کسب معرفت 3 رکن اصیلی است که شریعت الهی برای طالبان کمال حقیقی در نظر گرفته که اگر این سه با استمرار سالک الی الله همراه شود کمالاتی چون شنیدن اذن الهی برای تصرف در ماده کائنات و طی نمودن هزاران عوالم وجودی در یک لحظه نصیب وی خواهد شود.
امید که با نصب العین قرار دادن دستورات شریعت الهی در زمانی کوتاهتر به نتایجی به مراتب عالی تر دست یابیم.